torsdag 10. januar 2008

Fortid blir nåtid! Eller nåtid blir fortid?


Jeg må innrømme at denne bloggen min føles temmelig meningsløs når jeg leser bloggen til den engelske soldaten William Henry Bonser Lamin, født i 1887.

På bloggen: http://wwar1.blogspot.com/
kan vi lese hans beretning fra skyttergravs- helvete på vestfronten under første verdenskrig.

"Det fantes vel ikke internettblogger i 1914!", sier du?

Nei, det er riktig, det. Men, nå har hans barnebarn laget bloggen hans!

På dagen(e) 90 år etter at den unge soldaten skrev sine brev hjem, legger hans barnebarn brevene ut på bloggen fra krigen. Brevene kommer på "riktige datoer", men altså nøyaktig 90 år etter!

Makes you think, eh?

Les mer på: http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/01/10/523389.html

Dette er en blogg jeg kommer til å lese med interesse i tiden fremover!

5 kommentarer:

Lillemor sa...

You always make us think, Ingar ;)

Ingar: sa...

Finnes det noe mesterskap der man kårer den som er raskest til å legge inn kommentarer på et nytt blogg-innlegg?

I så fall er du soleklar favoritt til å vinne!

Hvordan får du det til? :-)

Trond Egil sa...

Løsningen er å Oppdatere siden,hvert eneste minutt !;)

Bra historie dette.

Mvh.Djourney.
www.Djouney.com

Lillemor sa...

Hurra!

Det skal forbli min lille hemmelighet ;)

Lillemor sa...

Hvor blir det av London-oppdateringen??