fredag 28. september 2007

Newspeak (Del 2)


Tid for enda en oppfølger. I Del 1 skrev jeg om noen fine politisk korrekte ord. Nå har jeg funnet et nytt flott begrep!

I fredagsbilaget til Dagbladet leser jeg alltid "sterke meninger" på side 2. Dagens bilag brakte denne lille godbiten:

I vår politisk korrekte tid burde man kanskje være føre var og endre navnene på figurene i alle de kjente eventyrene for å unngå å forulempe noen. Vi kan begynne med: "Snøhvit og de syv vertikalt begrensede gruvemedarbeiderne".

Joda, vi godtar den...

3 kommentarer:

Olivia sa...

Ikke at dette har noe med dette bloginnlegget, men hvordan kom du på Sandra Lyng Haugen sin mobil-greie-blog-sak?
Jeg ler, Ingar!

Ingar: sa...

Ingen - jeg gjentar: INGEN, ler av meg!!

Straffen er grusom!

Marie sa...

Jeg lo i hvertfall så jeg ristet av de syv vertikalt begrensede gruvearbeiderne...